Magento overzetten naar Shopware

Shopware is een ecommerce platform wat in een rap tempo marktaandeel  weet te veroveren van de zeer bekende en populaire open source oplossingen zoals Magento, Prestashop en Woocommerce. In Duitsland, waar Shopware is ontstaan, is Shopware al groter dan Magento, maar ook in Nederland  wordt er hard aan de weg getimmerd.

Shopware lijkt nu ook te profiteren van de ontwikkelingen van Magento. Doordat Magento zijn codebase heeft vervangen is er een geheel nieuw platform ontstaan onder versie 2.x,  Deze kan niet eenvoudig ge-update worden van 1.9 naar 2.x . Daarom zijn veel Magento gebruikers aan het twijfelen of ze wel op Magento moeten blijven draaien. Vooral door de hoge kosten die een migratie met zich meebrengt wordt men enigzins gedwongen om naar alternatieven te gaan kijken.

Daar komt nog bij dat Magento onlangs is overgenomen door Adobe en zich sterker lijkt te positioneren richting grotere Enterprise-gebruikers. Diegene die de update overwegen moeten zich dan ook afvragen of de toekomstige ontwikkelingen van Magento zullen aansluiten bij de door hun gewenste functionaliteiten.

Shopware doet het goed bij moderne, (middel)grote en zeer visueel ingestelde webwinkels. Voor deze doelgroep die nu op Magento  1.9 draait dus zeker de moeite waard om hierop te oriënteren. Niet alleen budget, maar ook functionaliteiten, flexibiliteit en toekomstvisie zijn goede argumenten om een overstap te doen.

Waarom zou je voor Shopware moeten kiezen?

  • Kortere ontwikkeltijd dus goedkoper
  • Zeer gebruiksvriendelijk
  • POS (point of sale) geïntegreerd
  • Warehouse management  en ERP geïntegreerd
  • Drag & Drop functionaliteit op CMS pagina’s
  • Blog geïntegreerd

Waar onderscheid Shopware zich op?

Naast unieke out of the box functionaliteiten zoals hierboven opgesomd, onderscheid Shopware zich op op het gebied van Customer Experience en visualisaties. Story telling en klantprofielen maken de shop optimaal voor gebruik. Bijvoorbeeld een dieren webshop; als een webshop bezoeker een hond heeft, dan wil je diegene een zo relevant mogelijk aanbod tonen voor zijn hond, door  klantgroepen aan  te maken kun je dus gaan segmenteren  en de webshop klant dat aanbod te tonen wat aansluit bij zijn behoefte. Dit verhoogt niet alleen de user experience maar ook de conversie.

Twijfelen, oriënteren en behoefte aan een klankbord?

Zit jij midden in de oriëntatie fase en overweegt om over te stappen op een ander ecommerce platform? Heb je behoefte aan meer informatie en ondersteuning, neem dan gerust vrijblijvend contact met ons op.

gepost door Michel van Hattum op februari 5, 2019