Home » Blog » Waar moet je op letten als je een website of shop wilt laten bouwen

Waar moet je op letten als je een website of shop wilt laten bouwen

Het bezit van de zaak is het einde van het vermaak. Of toch niet….?

Voordat er een aanschaf van iets nieuws plaatsvindt is er veel wikken en wegen aan vooraf gegaan. Veel mensen houden van dit soort uitzoekwerk en reizen stad en land af of zitten dagen achter de computer om te komen tot een gedetailleerde analyse. Ongetwijfeld hebben ook veel mensen en bedrijven zich voorgenomen om een nieuwe aanschaf in 2019 te gaan doen. Hoe gaat de aanschaf van een auto nu in de praktijk en wat als je dit jaar een website of webshop wilt lanceren…!?

Wanneer het gaat om bijvoorbeeld een auto zijn veel mensen geneigd om de aanschaf bij een betrouwbare garage te doen. Zo een waar je het gevoel hebt dat de garage een goede technische inspectie heeft gedaan op het voertuig. Zo een die je ziet als je vertrouwde partner in mobiliteit. Jij weet immers wel wat er te koop is en wat je voorkeuren zijn maar bent niet technisch bekwaam.

In je keuze voor garage doe je vaak onbewust al aan risico management. Want je wilt natuurlijk niet dat het bezit van de zaak (in dit geval je auto) het einde van het vermaak betekent. Je wilt in het nieuwe jaar en vele jaren daarna plezierige kilometers kunnen maken. Je begrijpt dat regelmatig en goed onderhoud bij de juiste garage hieraan bijdraagt maar wilt ook een garage die je snel en vakkundig weer op weg helpt als er eens een onverwachts defect is.

Heb je als bedrijf het voornemen om een nieuwe website of shop “aan te schaffen” dan kan je  de “auto” als het ware zelf ontwerpen. Niet verwonderlijk dat ondernemers of marketeers hier vaak al eigen ideeën over hebben als het gaat om structuur, content en kleur. Maar dan moet de bouw plaatsvinden… En als je denkt dat er bij auto’s veel is verandert qua technologie, bij websites en shops is er nog wel veel meer veranderd.

4 items waar je in 2019 op moet letten als je een website of shop wilt laten bouwen:

  1. “Merkkeuze” kan je zien als keuze in hosting provider. De ene biedt wat meer garanties dan de ander. De een heeft gewoon minder problemen dan de ander. Wat betekenen garanties nu eigenlijk online en hoe maak je de juiste keuze?
  2. “Motorkeuze” is de techniek die je nodig hebt aansluitend op je businessplan. Voor de functionaliteiten die je nodig hebt nu en in de toekomst. Sluit de techniek aan bij je ambitie of is die flexibel genoeg? Hoe vaak moet er een update plaatsvinden, wat is de kosten structuur, hoe eenvoudig zijn er koppelingen te maken?
  3. “Motormanagement” is de content-structuur en inhoud. De content zelf maar ook de wijze waarop je structuur geeft aan de website en de content is een belangrijk onderdeel om goed gevonden te kunnen worden. Ze worden steeds belangrijker en bepalen ook het succes van online campagnes.
  4. “Risicomanagement”. Wees je bewust van de risico’s en maak het onderdeel van je online plan. Je hosting provider kan er even uit liggen en dan? Hoe minimaliseer je risico’s van mogelijke DDOS aanvallen? Hoe herken je dat de door jou gekozen techniek(motor) verouderd is? Wees je bewust van steeds hoger wordende online risico’s.

 

Het bezit van de zaak levert een blijvend vermaak

Denk dus goed na over wat je wilt en vooral ook waar je je website of shop laat bouwen. Kies een partner met up to date kennis en een die zich wil blijven door ontwikkelen. Een die je kan helpen met keuzes qua ‘merk, motor en motormanagement’. Een die ook samen met jou het laatste punt risicomanagement aanpakt. Deze laatste is van groot belang om ervoor te zorgen dat het bezit van de zaak niet het einde van het vermaak betekend voor je. Dat was gelijk aan het begin van het jaar ook weer duidelijk toen bleek dat in 2018 DDOS aanvallen met 15% omhoog zijn gegaan.

gepost door Michel van Hattum op januari 8, 2019